تلفن پشتیبانی 38429 - 021

تمامی آنچه باید درباره چای سبز و نحوه استفاده از آن بدانید

شرکت خدمات پس از فروش لوازم خانگی > اخبار و مقالات > تمامی آنچه باید درباره چای سبز و نحوه استفاده از آن بدانید

تمامی آنچه باید درباره چای سبز و نحوه استفاده از آن بدانید

نحوه صحیح تهیه چای سبز

برای تهیه یک چای سبز خوشمزه و چربی سوز مراحل زیر را به دقت طی کنید.

  • یک فنجان بزرگ یا یک لیوان آب جوش آماده کنید. به یاد داشته باشید که دمای مناسب برای تهیه چای سبز 80 درجه سانتی گراد است. بنابراین آب در حال جوش را داخل لیوان بریزید و حدود 30 ثانیه صبر کنید تا از دمای در حال جوش بیفتد و مناسب برای دم کردن چای سبز شود.
  • سپس چای سبز را داخل توری یا چای صاف کن بریزید. می توانید از لیوانهای مخصوص چای سبز نیز استفاده کنید.
  • چای صاف کن یا توری حاوی برگ چای سبز را داخل آب جوش بگذارید و درب ظرف را بگذارید.
  • حدود 5 دقیقه چای سبز را داخل آب جوش نگه دارید و سپس چای صاف کن یا توری حاوی تفاله های چای سبز را از داخل آب خارج نمایید. حالا چای سبزتان دم کشیده و آماده میل کردن است.

از چه طعم دهنده هایی برای چای سبز استفاده کنیم؟

یکی از بهترین طعم دهنده های چای سبز، برگ نعنا و به لیمو هستند. در هنگام اضافه کردن برگهای چای سبزبه آب جوش، چند برگ نعنا و به لیمو نیز اضافه نمایید و بعد از دم کشیدن چای به همراه برگهای چای سبز آنها را خارج کنید.

عسل و آبلیمو نیز می توانند طعم دهنده های خوبی برای چای سبزتان باشند. در هر فنجان بزرگ چای سبز، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق لیموترش تازه اضافه کنید. اگر می خواهید چای سبز کاملا رژیمی شود می توانید عسل را حذف کنید و فقط از لیموترش استفاده نمایید.

برای طعم دار کردن چای سبز از زنجبیل نیز می توانید استفاده کنید. برای این منظور، زنجبیل تازه را رنده کنید و یا از تکه های زنجبیل خشک استفاده نمایید. زنجبیل را می توانید تا انتهای میل چای سبز در آن نگه دارید و با تفاله ها خارج نکنید.

یک تکه چوب دارچین، کمی پودر گل سرخ و پودر لیمو نیز می توانند طعم دهنده های خوبی برای چای سبزتان باشند.

چقدر چای سبز بخوریم؟

اگر برای افزایش سوخت ‌و ساز بدنتان، قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند به شما کمک کند. این ایده اشتباه است که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می‌تواند میزان کالری ‌سوزی در بدن شما را افزایش دهد. زيرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، علاوه بر آنکه بدن با مشکل تحریک‌پذیری پایانه‌های عصبی روبه‌رو می‌شود، مشکل اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن نیز ممکن است برایتان پیش بیاید. بنابراین، در استفاده از چای سبز افراط نکنید.

چه زمانی چای سبز را مصرف کنیم؟

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در جذب آهن غذایی که میل کرده اید، به وجود نمی‌آورید. زيرا چای سبز نیز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

آیا نوشیدن چای سبز به تنهایی موجب کاهش وزن می شود؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند تنها با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می‌توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دست یابند. حال آنکه، این دیدگاه به هیچ وجه صحیح نیست. واقعیت این است که نوشیدن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند موجب لاغری شود.

فواید استفاده از چای سبز

پیشگیری از پرخوری های عصبی

یکی از خاصیت‌های چای سبز این است که آرامش را برایتان به ارمغان می آورد. همین موضوع موجب  پیشگیری از پرخوری‌های عصبی می شود.

چربی سوزی طبیعی

افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می‌کنند. در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام «پلی‌فنول» می‌تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کند و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش دهد.

جلوگیری از افزایش وزن در دوران میانسالی

افرادی که در آستانه میانسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند، می‌توانند از چای سبز برای پیشگیری از این بحران کمک بگیرند.

عوارض احتمالی چای سبز

به یاد داشته باشید که استفاده نادرست از چای سبز و یا استفاده افراطی از آن می تواند عوارضی مانند سردرد، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد. افزایش فشار خون، تغییرات خلقی و تحریک‌پذیری، بی‌قراری و نامنظم شدن ضربان قلب نیز از جمله عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه چای سبز به شمار می رود.با اصلاح شیوه مصرف چای سبز می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید. از سوی دیگر، پیشنهاد می شود قبل از استفاده از چای سبز از یک متخصص طب سنتی مشاوره بگیرید.

چه کسانی باید در استفاده از چای سبز محتاط باشند؟

خانم‌های باردار، مادران شیرده و کودکان و نوجوانان پیش از سن بلوغ بهتر است در استفاده از چای سبز جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با کارشناس